Monday, July 20, 2009

Ketidakfahaman Aku Dengan Segelintir 'Bunga'


“Lihatlah dunia...aku gadai maruah aku, aku takder harga diri!”…ni la kot ayat yang sesuai untuk aku translatekan perlakuan sesetengah ’anak dara’ (dara ke?) yang cukup bangga dengan diri mereka yang pernah menjadi santapan ramai jantan sepanjang hidup mereka...tak cukup dengan couple, skandal sana-sini. Kononnya matang, experience level tinggi, tidak nerd la...kasi angkat jari hantu la wei! Ini timur, bukan US wahai gurls sekalian...menjijikkan...

Maybe aku tak heran sangat la bila laki bangga sangat and suka menunjuk-nunjuk yang dia pernah meniduri pompuan sana-sini...situasi yang biasa aku lihat. Kengkawan aku (laki) pun ramai yang dikategorikan sebagai player. Tapi bila title player tu goes to pompuan, aku rasa sangat tak sesuai, coz bagi laki tak rugi apa-apa pun actually…maruah seorang lelaki tak goyah dengan perilaku tak bermoral tu (walaupun golongan laki juga tak sepatutnya berkelakuan sebegitu). Tapi bila pompuan dengan sukacitanya mewarwarkan yang diri mereka pernah ditiduri si jantan, alamak ai...mengaibkan dowh. And aku percaya mana-mana laki pun takkan bercadang untuk build a serious relationship dengan pompuan macam ni atau dengan kata lain takleh dibuat bini...sekadar untuk geli-geli tu maybe.

Bukan niat aku untuk menghina sesiapa, tapi tolong jangan rasa bangga dengan attitude buruk yang ada pada anda tu. Aku kesian sebenarnya. Sebagai konklusinya, aku nasihatkan gadis-gadis di luar sana yang pernah take part dalam 'aktiviti' luar nikah seperti yang dinyatakan di atas, tak payah lah nak bangga-bangga dengan maruah korang yang dah sama level dengan tapak kasut aku tu...diam-diam sudeyh. Ubahlah sikap selagi sempat...itu yang terbaik.

P/s: Girlfriend and wife-to-be, two same title with quite different meaning...

7 comments:

Just_najmiE said...

wow, topik yg best..

actually betul apa yg awk ckp nih.. mmg dh rmai yg tanpa segan silu mengaku penah tidur dgn lelaki.. dan pd pandangan sy, mmg sgt menjijik kan..

same goes to guys la, perempuan takkan boleh terima lelaki yg penah meniduri perempuan lain.. at least sy tak kan terima.. perempuan lain, tak tahu la..

maruah tidak boleh dibeli, ia harus dipelihara.. (^^,)

night shooter said...

yup..100% agree..~

z.a.r.a said...

btul2...bnyk dh 'bunga' yg dh rosak ek...tp xleh slahkn pihak 'bunga' je..'kumbang' pun same jgak..

ape2 pun, kena pndai jga diri la, jgn cpt bagi ape yg kite ade sebab cinta/syg seseorg kn~

tepuk dada...tnye iman~hehe :)

night shooter said...

rite..nice opinion sha..:)

night shooter said...

nota tambahan: korang kene paham btul2 ape yg aku cube sampaikan dlm entri ni..

aku x mempersoalkan sape2 yg dah terlanjur melakukan kesilapan..maybe 2 sume kisah silam yg x dpt dielakkan..yg cube dilupekn bg sesetgah org yg pernah terjebak..

tapi kt sini,aku nk kondem certain pmpuan yg rasa bangga diri mereka berattitude mcm 2..xde rse bersalah,xde rse malu..bahkan rasa diri mereka up-2-date dgn maruah mereka yg dh dinoda 2..konon xnak skema la,tp jd balaci laki..

padahal bg aku..bapak hinanya pmpuan mcm 2..dats y i said diri diorg ni same level ngan tapak kasut aku je..hari2 aku pijak

dumbdeaf said...

hurm..salam...before this mmg teringin nak bg komen kat isu ni..tapi rase cm takut lak..but then bila u dh reply post komen seperti diatas..now, im here to give some comment@pendapat myb.....*-*

hurm..azue dh jumpe kedua2 jenis 'perempuan' yg dimaksudkan tu..satu mahu lupakan satu lagi mahu terus begitu...

tapi sebenarnya kalau kita lihat mereka yang mahu terus begitu sebenarnya mereka pun tak mahu tapi mereka tak ada pilihan yang lain..hurm..maksud azue dari segi keadaan kehidupan, kawan- kawan..mahu berubah tapi tak ada seru lagi kata sesetengah tu..tapi dihati mereka, sebenarnya masih ada 'nawaitu' untuk menjadi seseorang yang 'normal' macam 'perempuan' lain...sokongan itu perlu sebenarnya...kalau masih ada yang tunding jari..hati pun tak senang nak berubah..jadi mereka fikir biarlah..orang dah kata aku jahat jadi biar aku jadi begitu..

tapi...kalau nak berubah tu..berubah je kan..ALLAH tu sentiasa ada dengan kita walau senang atau susah, walau ada yang hina atau nista...cuma kita je tak ada dengan ALLAH bila kita senang..hurm...

Eh!kalau komen@pendapat xkena..maaf ya...huhuhu~
wallahualam..*-*

night shooter said...

wsalam..

yup..pendapat azue 2 mmg betul..

n kesimpulan yg sy dpt dari ape yg azue ckp 2 sume org esp pmpuan tau yg kesilapan yg dah mereka lakukan 2 dah membuatkan mereka terhina..

n sy gak stuju yg setiap org mesti ade nawaitu utk brubah drpd buruk ke arah kebaikan..xdpt dinafikan..

so sbg rumusannya,mmg x patut lah kte rase teruja or berbangga dgn setiap keburukan yg dah kte lakukan sblm ni,lebih2 lg kesalahan yg dah menyebabkan kte dihina n yg dah men'drop'kan maruah diri kte sendiri..sebaliknya patutlah rasa malu n kuatkan semngat utk brubah dgn berbekalkan nawaitu yg ade spt yg azue mksudkan 2..
insyaallah..