Tuesday, June 2, 2009

Keselekehan Terserlah

Mane tak selekehnya, gua boleh join event Karnival Kerjaya kat PWTC tu ngan seluar pendek, t-shirt dan sandal jer. Kesah apa gua...bukan nak gi job interview pun. Tapi terasa gak la yang gua paling 'gangster' dalam ribuan visitor kat hall tu...hahaha. Sape yang join karnival tu last day ada nampak mamat pakai t-shirt hitam ngan short hitam, gua la tuh...takder orang lain dah. Gaya dah macam nak gi lepak mamak jer.

Gua gerak sebijik kereta (3 orang). Pailang-pailang member gua pun takder la nak pakai short, bantai t-shirt ngan jeans jer. Ntah camner gua terasa panas yang amat hari Ahad tuh, sauk jer yang mana rasa best. Sampai jer PWTC gua tengok bakal-bakal pekerja berdedikasi negara boleh dikatakan semua dress formal habis. Siap tie, kemeja, slack and leather berkilat dah macam bond dah masing-masing (tak dapat job gak tak tau nak cakap la). Maybe sebab last day kot, tu yang crowd giler manusia pada hari tu.

Dah park kereta, kami bergegas ke hall entrance bersama-sama ratusan visitor lain. Member gua dah usha gua sambil senyum dah lain macam dah. Diorang boleh bahan-bahan gua masuk air…adeh. Then dekat pintu masuk tu, awek yang bertugas kat situ usha-usha gua atas bawah lak. Pastu member gua Boy boleh pulak wat lawak...”Macam kawan saya ni boleh ke masuk?” tanya Boy kepada awek tu dengan niat untuk menyegankan gua sambil jarinya dituding ke arah gua. Gua dah mula rasa ada unsur-unsur kemajalan di situ. ”Eh, boleh...takder masalah” jawab awek tu sambil mengenakan pelekat yang bertulis ”visitor” kat bahu gua. Huh, nasib baik. Visitor lain dah mula menumpukan perhatian pada keselekehan gua pada hari tu...tapi gua ni jenis yang kesah la pulak kan. Persetankan itu semua...

P/s: Boleh aje gua nak formal, lagi formal dari lu orang pun tarak hal. Tengok function la bai. Kepada yang berkenaan, best tak rasa berendam peluh hari tu? Confirm berlecak dowh!

3 comments:

z.a.r.a said...

waaakakaak gilerr SEMPOI ko...

agak2...awek tu xmo bagi ko masuk...tp sebab tgk muka ko cm dak kesian je..die bagi jelah masuk sebab dah susah payah dtg kn...hahah!!!

amponn~

aku pun penah g karnival kerjaya tp dekat mid la...aku teman kawan aku tp duk luar je sebab dh tau xpakai ikut peraturan...drpd kena halau baik aku maintain duk luar je :)

night shooter said...

kalo dia tgok muke aku cam ksian xpe lg..aku takut dia tgok aku ni cam seorg penganggur yg btol2 ketagih kerjaya jer..2 yg dia kasi masuk..
adeh..

alah..len kali selamber redah jer..xdernya diorg nk halau..tp kulit muka kene kasi tebal skit la..hahaha

z.a.r.a said...

hahahahah ooo...betul gak ek..bgus awek tu...klau aku, aku xbg msuk... bia je ko duk luar haha~

hahahah mmg kulit tebal tp muka ni cm xbrape nk tebal...klau msuk pun buat tmbah peluh je...org rmai mcm sardin je aku tgk.