Monday, June 1, 2009

Jihad Si Alcoholic


31 May, Jam 3:45 am, lokasi Lotus depan Avenue K KLCC. Standard malam minggu, aku gemar spend time ngan kaum-kaum aku sampai pagi menikmati kegilaan warga kota memanfaatkan weekend. Time tu setan-setan pub & club dah pun beransur pulang ke kandang masing-masing dengan mulut bau puaka arak…shit! Tengah layan borak-borak, muncul la 1 group pak Arab kecoh-kecoh keluar dari Avenue K. Ada yang kelam kabut lari, ada yang kena papah mabuk najis arak. Then belakang diorang lak 1 group Cina berlari-lari kuar dari tempat yang sama. Bila perhati betul-betul baru aku sedar ada showdown antara group Cina ngan Arab malam tu. Wah, dapat gak ubat ngantuk!


Dipendekkan citer aku ngan kaum-kaum aku pergi menyemakkan diri kat depan Avenue K tempat diorang berentap tu untuk meninjau 'job-job' kosong. Masa aku sampai tu sorang laki Cina bermuka pailang tengah talk-talk ngan sorang pak Arab sambil tolak-menolak berlaku sambil dikawal beberapa orang bouncer Melayu. Memang kecoh kat situ. Kami berpecah. Dua orang member aku masuk dalam Avenue K and nampak 2 orang perempuan Cina terbaring kat lantai. Member aku cuba tolong sambil dibantu beberapa orang dari group Cina tu sementara aku ngan yang lain standby kat tempat Cina ngan Arab tengah talk. Dari perbualan diorang tu aku tau la ni kes pasal betina yang dimulakan oleh Arab-Arab durjana tu. So kami tau la nak menyebelahi sape malam tu. Sial punya Arab, jangan nak wat palat kat tanah kami la hanjing!


Masa diorang talk tiba-tiba muncul Arab-Arab lain dari belakang berlari sambil bawak kayu, batang-batang besi dan beberapa ’alat tulis’ lain. Apa lagi, terus jadi la kat situ. Salah sorang Cina kena libas ngan buckle. Memang kelam-kabut. Tiba-tiba aku perasan makin ramai lak kat situ...back up Cina sampai ngan beberapa buah kereta. Then ini part yang best...maybe Arab-Arab tu sume dah goyang ngan kehadiran Cina yang makin ramai dibantu lak kami anak-anak Melayu, maka salah sorang pak Arab jerit kat kami. Ayat beliau adalah seperti berikut (sila baca dalam slank Arab):


”Kawan-kawan, tak ada masalah...boleh blah. Itu Chinese, non-muslim, kita jihad...kita jihad sekarang!”


Amacam, menyentuh perasaan tak ayat dia? Jihad kepala abah dia kot. Tau sebut jihad gak rupanya alcoholics ni yer. Wat malu Islam jer...kan tak pasal-pasal ko dah kena hempuk ngan member aku. Nasib la lepas tu dua orang guard siap pump gun dan beberapa buah radiocar sampai...kalau tak memang dah berbuih mulut ko kami pijak.

3 comments:

z.a.r.a said...

gilerr ganas ek korang? best jgak skali skala join gado2 ni...

Abis tu xde polis ke dtg? agak2 mcm cite gerak khas tu...bila dh settle bru polis dtg.

night shooter said...

polis dtg test market jer..xder nk watpe pon..

erm..gerak khas kalo dtg konpem dgn penuh gaya..siap drift2 lg sblm benti (padahal kete slow jer)..hehe

z.a.r.a said...

wakakakak tau xpe...kat tmpt aku, bila ade kes polis dtg...tp dtg tengok je. Lepas tu blah terus...ampess je~

[sah aku xde keje...duk komen org je ni haishh..]