Friday, June 19, 2009

Aku Yang Bosan Dengan Kota... Or Kota Yang Bosan Dengan Aku?


Terubat gak rindu aku kat kampung…sawah padi, sungai, member-member, mak aku, ayah aku. Serius best balik kali nih. Kenduri-kendara sana sini. Lagipun welknownlah uni, poli, kolej dan yang sekapal dengannya tengah cuti sakan. So bersepahlah member-member aku yang dah berzaman tak jumpa tengah lepak menghabiskan cuti kat kampung masing-masing...yang oversea pun balik spend summer kat Malaysia (Malaysia ada summer ke?). Inilah punca terjadinya acara-acara lepak tak ingat dunia tiap-tiap hari.


Pagi petang siang malam aku melepak kat luar ngan member-member lama. Ada jer projek yang nak dibuat, pergi sana pergi sini...tapi takderlah sampai tak ingat nak balik umah. Yang penting mak aku steady...dia paham aku yang sangap nak spend time ngan budak-budak tu. Yelah, bukannya zaman SPM nak kena berkurung dalam umah hadap buku siang malam. Ayah aku pun sama sporting, siap sponsor keter sebijik untuk aku kuar merayap hari-hari...coz aku balik ke kampung naik bas jer. Trimas dad! Even steady camtu, ada satu soalan ni yang mak ayah aku tak pernah lupa ajukan kat aku dari zaman aku main guli kat depan umah sampai la sekarang dah sebesar bapak orang...


”Zarif, smayang dah ke belom?”


Yup, itulah my parents…selagi kewajipan yang satu tu belum tertunai no steady, no lepak-lepak…sendiri mau ingat la Zarif!



3 comments:

z.a.r.a said...

haip2...bgus parents ko...

bila dieorg tanya cmtu ko jwb ape? [jwb jujur ye] hehe

pergi lepak xpe....jgn ko cari pasal time lepak dh la..:)

night shooter said...

kebanyakan jwpn yg aku kasi berbunyi.."blom lg"..ade unsur2 kejujuran nampaknye disitu..wahaha..

g lepak jela..aku bkn jenis yg cari pasal..besenye pasal yg cari aku..hehe

z.a.r.a said...

hahaahah...bgus2 jwpn standard tu..mcm jwpn aku pun ade hehe~

pasal suke kat ko kot...sbb tu slalu cri ko :p

[adess...ni bkn komen tp dh mcm chit chat je~]