Friday, May 15, 2009

Hayat Sekuntum Mawar

Kita selalu mendengar ungkapan pepatah “patah tumbuh hilang berganti”. Ya, itulah lumrah kehidupan...setiap apa yang kita miliki sekarang tak semesti akan selamanya kita miliki...mungkin kita akan merasai kehilangannya dan akan ada gantinya dengan sesuatu yang baru. Tapi aku ada prinsip aku sendiri...apa yang patah mungkin akan tumbuh seperti asalnya, tapi tak semua kehilangan dapat diganti seperti sedia kala. Mungkin atas dasar prinsip itulah aku sangat menghargai apa yang ada di sekeliling aku, apa yang aku miliki dalam hidup aku...semuanya amat bernilai bagi aku. Tapi, kita hanyalah makhluk yang cuma merancang, Allah jualah yang menentukan segalanya. Sedangkan roh dan jasad kita sendiri hanyalah pinjaman daripadaNya.

Hiduplah aku dengan prinsip aku yang bersifat ”hanya merancang” itu...sehinggalah aku merasai kepedihan kehilangan...ya, kehilangan kekuatan, kehilangan semangat...kehilangan sekuntum mawar yang selama ini aku jaga sepenuh perhatianku, yang aku siram dan aku baja, yang aku dakap bersama ke mana jua aku pergi. Hancur musnahlah prinsip dan cita-cita yang selama ini berdiri teguh dalam diri aku. Tidak ada kata-kata yang boleh aku luahkan untuk gambarkan apa yang telah melanda sanubariku...aku bagaikan hilang punca, aku hanyut buat seketika. Sekelip mata taman kasih yang aku bina buat sang mawar binasa dirempuh taufan. Walaupun aku masih mampu tersenyum menatap bencana yang berlaku, tapi dalam hati hanya tuhan sahaja yang tahu rintihannya. Rintihan yang memohon dariMu agar Kau lindungi mawarku daripada segala keburukan dan kesulitan, agar Kau bukakan pintu hatinya untukMu. Kau istiqamahkanlah dia di jalanMu...dan Kau berikanlah juga kekuatan untuk aku teruskan perjalanan yang masih jauh di bumiMu ini. Jika benar semua yang berlaku ini adalah suatu ketentuan dariMu...aku redha...

Angin malam hembuskan pesanku ini ke dalam mimpinya ~ Abg minta maaf coz terpaksa rude, berkasar bahasa dengan b since abg tahu apa sebenarnya yang berlaku. Abg just nak sedarkan b for everything that happened to us before...apa yang salah itu tetap salah. Abg terpaksa tipu diri sendiri. But the truth is the word ”hate ” was never exist. How can I hate a part of me that I always care. Abg sememangnya dari awal tahu b sebenarnya dah pilih jalan salah and make a wrong decision…and b dah pun rebah di jalan pilihan b itu…something that I really…aaarrghhhh fuck! Tapi apakan daya abg bila semuanya itu kehendak b sendiri. Please b, don’t let the tears rise again from your eyes. Jangan biarkan apa yang abg tak sanggup nak hadap terjadi lagi. Abg sedar dunia kita berbeza…and abg lepaskan b demi masa depan yang lebih baik buat b. Please, jangan sia-siakan apa yang abg dah korbankan ni. Walau di mana, walau dengan siapa pun b bersama…make sure that you’ve make the best choice…in the right way, with the right one. Don’t forget that I'll always miss your smile, your laugh…be a good girl b…

6 comments:

redstella said...

ape jd bro...?lu ramai reserve ape nak kesah..hehehe

night shooter said...

hotak lu..ingat gua kaki cam lu ke..

GroovyNadeya said...

relax...

keep smiling ma dear..

i don't know what was happen..but i am sure there's some1 out there waiting 2 be yours...

just open ur eyes widely..

night shooter said...

naahh..whatever lah nedeya...

z.a.r.a said...

hmm... xtau nk komen ape...

[aku asyik tgk org break je...]

night shooter said...

xyah komen la..nanti susah lak aku nk jwb Q2 ko 2..hehe