Wednesday, April 1, 2009

Salam Perkenalan


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum w.b.t.
Oklah, sebelum aku pergi lebih jauh biarlah aku mengintroducekan diri aku terlebih dahulu. Nama aku Mohd Zharif bin Mohd Thani. Korang boleh panggil aku Zarif jer. Ada gak yang panggil aku Dam. Kenapa Dam? Tu nama cover line aku yang diberikan oleh teman-teman seperjuangan aku dalam ROTS Malaysia. Ada la asal-usul cerita macam mana aku boleh dapat nama Dam tu. Biarlah diorang jer yang tau sebab diorang jer yang panggil aku ngan nama tu. Birth date aku? Hmmm…takperlah, korang takyah la tau. Tapi aku lahir dalam bulan Januari tahun 1987, berbintang capricorn. Ok, cukuplah tu. Aku pun bukan percaya sangat ngan korang. Lebih-lebih kang boleh jadi point lak nanti...hahaha!

Aku still lagi bergelar student dalam bidang teknologi multimedia kat TM Multimedia College Kuala Lumpur, belum ada job untuk aku highlightkan kat korang. Job-job sampingan tu biasa la, untuk survive hidup kat KL. So, kepada cewek-cewek yang udah pasang niat nak kikis duit aku tu simpan jelah niat murni korang tu. Aku tak diberi peruntukan pun untuk labur kat korang. So tak payah nak semak-semakkan hidup aku ngan cinta palsu korang tu okeh...cewah!

Dengan perasaan bangganya aku ingin nyatakan di sini yang aku berasal dari Pasir Puteh, negeri Cik Siti Wan Kembang...Kelantan Darul Naim. Gomo Kelate Gomo...huhuhu. Aku anak bongsu daripada 6 orang adik-beradik. Kalau ikut turutannya macam ni la...Kak Long, Kak Ti, Abang Mie, Kak Za, Abang Kie, dan last sekali aku la. However, aku tak la manja seperti yang orang warwarkan tentang anak bongsu tu. Aku ready steady go jer...hehehe. Adik-beradik aku semuanya berada di bawah naungan Kementerian Pendidikan Malaysia atau dengan kata lainnya mempunyai kerjaya sebagai warga pendidik ataupun cikgu. Mungkin semua nak ikut jejak ayah aku kot jadi cikgu...kecuali Abang Kie sorang jer yang dah terjun ke bidang enngineering. Abang-abang dan akak-akak aku semuanya dah berkerjaya, dah berumah tangga, dan juga dah pun ada anak masing-masing. Dah complete rumah tangga. Korang faham tak apa maksudnya? Maksudnya skang ni tinggal aku sorang jer yang tercicir dan mak ayah aku tu tengah tunggu masa jer nak wat kenduri kawin last kat rumah aku tu...huh! Rasa cuak lak bila fikir. Tapi takper, mak ayah takyah risau okeh...coming soon insyaallah. Yang last ni kita kasi gegar habis ye mak...huhuhu. Kepada si pengarang jantung hati, teruskan perjuanganmu...iringilah istiqamah dengan doa. Kejarlah cita-citamu. Akan sampai masanya untuk kita.

Ok, skang ni aku nak bercerita pasal kawan-kawan aku lak. Kalau nak dikira kawan-kawan aku ni memang la ramai yang amat sangat. First sekali aku nak cerita pasal kawan-kawan lama yang sehidup semati ngan aku ni...Mi-g, Pok Loh (balik la Loh...aku rindu ko mu), Ise, Pije, Apiq. Diorang kawan aku sejak zaman sekolah lagi. Skang semuanya tengah survive di rantauan mencari ilmu. Tapi yang pantangnya, bila ada di antara kami yang holiday dan balik kampung, tungu dan lihat jelah. Yang lainnya confirm tak senang duduk dan akan cari ruang gak untuk balik. Tapi yang sedihnya Pok Loh la, dah 2 tahun tak jumpa dia sebab dia yang paling jauh...kat London. Yang lain-lainnya Yan, Amar, Jede, Bhoo...semua ni kawan-kawan dari zaman sekolah lagi. Ramai lagi lah kalau nak dikira. Then budak-budak rumah aku kat KL...An, Boy, Mal, Nasrul, Fit...semua ada perangai tersendiri yang tak pernah habis wat aku gelak. Teman-teman seperjuangan dalam ROTS, Team Shell WGMJ, incharge-incharge, Aie dan anak-anak buah (part ni yang paling sakit kalau nak listkan sorang-sorang). Yang paling kamcing ngan aku Ulat la...bereh boh! Bersatu Demi Persahabatan.

KEEP ON ROCKIN' FOLKS!

3 comments:

z.a.r.a said...

berehh....dh catit semua isi2 penting...ceh wahh cm buat esey plak.

ok2..salam perkenalan...semoga jdi blogger yg sempoi & relaks :)

night shooter said...

giler ah..ape yg penting sgt yg ko catit 2 weh?hahaha..

thanks2..salam perkenalan :)

z.a.r.a said...

hahah...ko pe tau. Aku catit la isi2 penting...kang aku lupe plak ko ni sape..duk mane...umo bape...

p/s: aku jenis pelupe jdi amat pnting utk aku catit smua bnde hehe